Lokal uddannelsesplan - Next uddannelse København murer - hovedforløb Aug. 2024 - LUP 2025
Teknologi, bæredygtighed og energiforståelse: | Varighed: 2,0 Uger. |
Fagnr. 22296 |
Niveau: Rutineret |
Fagkategori: Bundet |
Skoleforløb | Vejledende |
1 Lærlingen har kendskab til de væsentligste bæredygtighedscertificeringer og standarder og kan herudfra vurdere leverandørers angivelser og mærkningsordninger. | 2.H | Projekt | ||||
2 Lærlingen har kendskab til, hvad der forstås ved bæredygtigt byggeri, herunder de grundlæggende principper for life-cycle assessment (LCA). | 2.H | Projekt | ||||
3 Lærlingen har forståelse for, hvordan spild og udskiftningen af forskellige materialer mv. påvirker resultatet af LCA'en. | 2.H | Projekt | ||||
4 Lærlingen har forståelse for forskellige materialers miljø- og klimapåvirkning ud fra et livscyklusperspektiv. | 2.H | Projekt | ||||
5 Lærlingen kan anvende digitale værktøjer til kvalitetssikring og dokumentation for eget arbejde, herunder materialeforbrug i forbindelse med bæredygtige og energirigtige konstruktioner. | 2.H | Projekt | ||||
6 Lærlingen har forståelse for værdien af tværfaglig samarbejdskompetence og hvordan de forskellige fagligheder spiller sammen i forhold til at sikre bæredygtige og energirigtige løsninger. | 2.H | Projekt | ||||
7 Lærlingen kan udvikle og fremstille en praktisk opgave der inddrager lærlingens erhvervsfaglige kompetencer i et bæredygtigt, energirigtigt og innovativt perspektiv. | 2.H | Projekt | ||||
8 Lærlingen kan i samarbejde med andre, opstille og udvælge idéer til en fremstillingsopgave ved hjælp af en udvalgt idéudviklingsmetode samt opstille krav til den færdige opgave. | 2.H | Projekt | ||||
9 Lærlingen kan anvende skitsering og kendte beregningsmetoder ved planlægning, udformning og konkretisering af fremstillingsopgavens udførelse. | 2.H | Projekt | ||||
10 Lærlingen kan inddrage regler og krav til miljø, bæredygtighed og energioptimering i fremstillingsopgavens tilrettelæggelse og udførelse. | 2.H | Projekt | ||||
11 Lærlingen kan udføre og anvende nødvendig dokumentation ved tilrettelæggelse og udførelse af fremstillingsopgaven. | 2.H | Projekt | ||||
12 Lærlingen kan vurdere den udførte fremstillingsopgave i forhold til de opstillede krav. | 2.H | Projekt |